GENERELLE OPLYSNINGER
Dansk Restlager Aps
Rantzausmindevej 111 A
5700 Svendborg
Telefonnr: 66124830
Email:salg@danskrestlager.dk
CVR-Nummer: 21509841
BESTILLING
Køb trin-for-trin. Find den ønskede vare. Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet "Læg i kurv".
Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere. Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boksen med antal. 'Opdater kurv', hvis du vil se prisen efter ændringerne.
Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder "Gå til kassen". På næste skærmbillede vælger du betalingsform og forsendelse.
Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik "Forsæt".
Bekræft ordre - oversigt over det bestillte og de data du har indtastet. Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på "Afslut køb". Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført.
Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.
Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk meddelelse. Alle kontrakter indgås på dansk, ligesom alle priser er inkl moms og andre afgifter.
BETALING
Hos Dansk Restlager ApS, kan du gebyrfrit betale for dine vare på 2 måder:
1. Betale med følgende kreditkort:
Dankort, Visa Dankort, MasterCard, EuroCard, Visa Elektron,
Maestro, Mastercard Debet, Visa samt Mobil pay
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen
2. Betale med ViaBill
3. Erhvervsdrivende og forbrugere i udlandet kan indbetale direkte til vores bankkonto
Fynske Bank. Registrerings nr. 0815 Konto nr. 0000051098.
IBAN-nr.: DK1008150000051098 - SWIFT-kode: VESBDK22
4. Betaling fra offentlige virksomheder, herunder skoler, institutioner m.v.
foregår med elektronisk fakturering ved opgivelse af EAN-lokationsnummer og vare bestillers navn.
5. Betaling fra Grønland, Færøerne, Sverige og Norge
Se afsnit på forsiden Levering: Grønland, Færøerne, Sverige og Norge
Vi tager ikke kortgebyrer.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et begyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos Viabill.
Reservation af beløb
Betaler du med internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme, Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbte, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med kortudsteder
FRAGT
Uanset, hvor lille eller stor din ordre er, om den leveres med GLS til en pakkeshop eller med fragtmand til din privatadresse, er levering gratis. Kan en vare f.eks. leveres med både GLS pakkeshop og fragtmand, forbeholder vi os retten til at levere varen med den mest prisgunstige metode. Ønskes GLS privat levering, beregnes der et mindre fragttillæg som vil fremgå af bestillingen.
Gratis levering gælder overalt i Danmark (ex. Grønland og Færøerne) på land, i by, samt alle brofaste øer og gælder levering i gadeplan til kantsten. Ønskes levering til en ikke brofast ø, tillægges der et ø tillæg på kr. 450,- uanset størrelsen på ordren.
På leveringsdagen skal der være nogen på adressen til at modtage varerne. Alternativt kan det aftales at varerne stilles i et udhus/garage eller lignende. (dette er på eget ansvar). Skriv gerne på ordren hvilken leveringsdag der passer dig. Under alle omstændigheder kontakter vi dig pr. telefon for at aftale leveringen mere præcist.
Vi har som målsætning af levere din bestilling så hurtigt som muligt. Vare sendt med GLS levers oftest i løbet af 2-3 hverdage og mange andre af vores vare inden for ca en uge. Der kan dog i nogle tilfælde gå op mod 8-10 hverdage. Når ordren er modtaget kontakter vi dig under alle omstændigheder og informerer om forventet leveringstid. Skulle der opstå problemer med restordre etc. vil du blive kontaktet og informeret om ny forventet leveringstid.
Levering til Grønland og Færøerne
Hvis dine varer skal leveres til Grønland eller Færøerne skal du ikke betale dansk moms i følge lovgivningen.
Derfor skal du følge nedenstående fremgangsmåde:
1 Du udvælger de varer som du ønsker at købe i butikken, og her vil du se priserne inkl moms. du lægger varene i indkøbskurven og går til kassen og vælger betaling.
2 Under næste punkt som er forsendels vælger du Levering Grønland og Færøerne og når du går videre til næste punkt, vil du nu se at momsen er fratrukket din ordre og herefter forsætter du bare videre i proceduren. Du kan under hele bestillingen gå tilbage, eller fortryde.
3 Når vi har modtaget din ordre, booker vi plads hos rederiet, og sender dig en mail med bookingnummer, og forventet ankomsttid hos dig,
4 Det bestilte beløb hæves først, når vi har modtaget kvittering fra rederiet at de har modtaget din ordre.
FORTRYDELSERET
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesrettet 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til salg@danskrestlager.dk eller benytte standardformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dei af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder f.eks. for meget store varer eller ordre, som f.eks. garderobeskabe, senge, kommoder og mange andre møbler. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 5.000 kr.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Leveringer af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Dette omfatter f.eks. varer fremstillet specielt på mål.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.
Vi anbefaler, at du sender varerne retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis, medføre en værdi forringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdi forringet, fratrækker vi det beløb du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i det tilfælde hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standard levering som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttet ved købet medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til vores lager adresse:
Dansk Restlager ApS
Nordre Ringvej 50 Port 7.
5700 Svendborg
Vi modtager kun pakker som sendes direkte til ovenstående adresse.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og efter aftale aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende information følger pakker, eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, reg. nr og bankkonto nr. hvor til refusion kan foregå. Tag gerne kontakt telefonisk eller på mail inden returningen, så hjælper vi med det praktiske omkring fragten.
REKLAMATIONSRET
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for 2 måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til vores lager adresse:
Dansk Restlager ApS
Nordre Ringvej 50, port 7
5700 Svendborg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Dansk Restlager ApS
Rantzausmindevej 111 A
5700 Svendborg
Telefon 66 12 48 30
Email salg@danskrestlager.dk
Klagegang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte
Dansk Restlager ApS
Rantzausmindevej 111 A
5700 Svendborg
Telefon 66 12 48 30
Email: salg@danskrestlager.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus
For at kunne klage skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her:
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her. http://ec.europe.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf. nr. og mail adresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Dansk Restlager ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande der kan give dine data oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den data ansvarlige på Dansk Restlager.dk er Dansk Restlager Aps.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: salg@danskrestlager.dk
Standardfortrydelsesformular
Til
Dansk Restlager ApS
Rantzausmindevej 111 A
5700 Svendborg
Telefon 66 12 48 30
Email salg@danskrestlager.dk
CVR-nummer 21509841
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenester:
___________________________________________________________________________________________________________
Bestilt den:___________________________________________ Modtaget den:___________________________________________
Navn: ______________________________________________________________________________________________________
Adresse:____________________________________________________________________________________________________
Underskrift: ________________________________________________________ Dato_____________________________________
Underskrift kun nødvendig, hvis indhold meddeles på papir